

Experimental group was taught through computer assisted language instruction method with iTools and iTutor whereas control group was instructed through the conventional method using only a coursebook. The sample of the study consists of 40 preparatory class students studying at a private vocational college.

Research design of the study is based on mixed methods which include quantitative and qualitative methods. The purpose of this study is to investigate the effect of using Oxford iTools and iTutor software on preparatory class students' academic achievement.

However, only those that are based on scientific evidence for positive effects should be used for successful results. These materials are widely used inside or outside classrooms. In the current so--called knowledge era, there are various technological materials to be used in foreign language learning. Görüşme formlarından elde edilen bulgular da uygulamada kullanılan dil öğrenme yazılımlarının öğrencilerin akademik başarısını arttırdığını göstermektedir. Araştırmanın nicel bulgularına göre, öğrencilerin akademik başarılarında deney grubundaki öğrencilerin lehine olmak üzere anlamlı fark saptanmıştır. Görüşme formlarından elde edilen nitel veriler ise betimsel analiz yöntemi ile incelenmiştir. Nicel verilerin analizinde Mann--Whitney U ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testleri kullanılmıştır. Nitel verilerin toplanması için ise "Görüşme Formu" kullanılmıştır. Çalışmanın nicel verilerinin toplanması için araştırmacı tarafından geliştirilen "İngilizce Erişi Testi" öntest ve sontest olarak kullanılmıştır. Bir akademik dönem boyunca, deney grubundaki öğrencilere iTools ve iTutor yazılımları kullanılarak bilgisayar destekli bir eğitim verilirken kontrol grubundaki öğrencilere sadece ders kitabı kullanılarak eğitim verilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, bir vakıf meslek yüksekokulunda öğrenim gören 40 hazırlık sınıfı öğrencisi oluşturmuştur. Çalışmada nicel ve nitel araştırma yöntemleri birlikte kullanıldığı karma model kullanılmıştır. Çalışmanın amacı, İngilizce öğretiminde Oxford iTools ve iTutor yazılımları kullanımının hazırlık sınıfı öğrencilerinin akademik başarısı üzerindeki etkisini belirlemektir. Ancak bu tür uygulamalarda sadece olumlu etkisi bilimsel olarak kanıtlanmış materyallerin kullanılmasının başarılı sonuçlar doğurabileceği unutulmamalıdır.

Bu materyaller sınıf içinde ya da dışında sıklıkla kullanılmaktadır. Bilgi çağı olarak adlandırılan günümüzde, yabancı dil öğreniminde kullanılmak üzere hazırlanmış birçok farklı teknolojik materyal bulunmaktadır.
